Segmentatie criteria
Klanten behoren tot verschillende segmenten. Om de klant in een segment in te delen, gaan we segmenteren via de bijhorende criteria. Deze criteria zijn o.a. demografisch, geografisch, sociaal, cultureel,…. We gaan kijken of de klant een zware of lichte gebruiker is, op welk tijdstip deze koopt, of de plaats een rol speelt en dergelijke.
Klanten switchen ook wel eens naar een ander merk. Het is belangrijk te weten waarom klanten dit doen. Andere proberen dit switchen juist tegen te gaan. Je moet te weten komen wanneer de klant bereid is bij jouw merk te blijven.
Door Sanne Kerckhofs - www.kanma.blogspot.com
Klanten switchen ook wel eens naar een ander merk. Het is belangrijk te weten waarom klanten dit doen. Andere proberen dit switchen juist tegen te gaan. Je moet te weten komen wanneer de klant bereid is bij jouw merk te blijven.
Door Sanne Kerckhofs - www.kanma.blogspot.com
1 Comments:
Volgens mij is de vraag vaak hoe diep/ver men kan segmenteren en hoeveel segmenten een bedrijf kan kiezen & onderverdelen. => de aantrekkelijkheid van het segment & de mate waarin het bij het bedrijf past zijn 2 zeer belangrijke punten! zie Kotler p. 367-369
Post a Comment
<< Home